vardag

Det är sjukt vad snabbt något börjar kännas normalt. Livet här känns helt normalt nu. Vi går i skolan, äter, pluggar lite och går ut. Har blivit mycket utgång och det börjar kännas i kroppen. Så blir nog mest hemma mys och pluggande i helgen som det känns nu.

Klasserna då, nu har jag ju haft lite mer tid på mig att känna efter...
Managing human resources: Den här kursen känns lite som ett skämt, vilket är synd eftersom den hade kunnat vara himla intressant. Men hittills är den superlätt och ganska flummig.
Managing teams in workplaces: Jag gillar den här! Den är intressant men verkar som att jag faktiskt iallafall kommer få plugga lite grand inför ;P
Psychology: Psykologi är ju alltid intressant men det är inte min favoritlärare direkt, hon är ok men lite långtråkig liksom...
Negotiation and conflict at the workplace: jag älskar fortfarande den här kursen, hur den är upplagd och läraren. Den är intressant och rolig!
Personal finance: Sämsta kursen jag någonsin tagit. Vi har inte lärt oss en enda vettig sak än och jag hade definitivt inte behövt kunna något innan, hur den kan vara en 300 nivå kurs fattar jag inte.

Men iallafall jag har det bra här och trivs utmärkt!


It's weird how fast something begins to feel normal, life here feels perfectly normal by now. We go to school, we're eating, doing a bit of studying and partying. It has been a lot of partying and I can feel that in my body. So I will probably just stay home this weekend and watch some movies and finish some school things.

So what about the courses I'm taking, I've had some more time to form an opinion now...
Managing human resources: This course feels a bit like a joke, which is sad though I think it could really have been an interesting class. But so far it's super easy and a bit wierd.
Managing teams in workplaces: I like this one! It's interesting but it seems like I at least have to study a bit to pass this one ;P
Psychology: Psychology is always interesting but it's not really my favourite teacher. She's ok but a bit boring.
Negotiation and conflict at the workplace: I'm still loving this one, the way the lectures are and the lecturer. It's both interesting and fun.
Personal finance: The worst course I've ever taken. We haven't learnt anything important and I would not have needed to know anything before taking it, I can't understand how it can be a 300 level course.

But I'm having a great time here!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0