Inflyttad

Nu är jag på plats och i princip installerad i mitt rum, har inte hunnit packa upp än. Gårdagen var fullt upp vilket nog var lika bra för då hann man inte bli trött. Vi fixade med våra inloggningar och Carolina Cards så nu är vi studenter på riktigt :P och så flyttade vi in (hade väldiga problem med dörrarna då vi inte har nycklar utan ska använda våra skolkort, har fortfarande problem Emma som bor mittemot fick sova här inatt). Vi hann även med en tripp till Walmart det var enormt!

Kvällen blev middag, mexikanskt och sen besökte några av oss ett par barer nere i five points vilket ligger inte alls långt härifrån, gångavstånd från vårt hus.
Ja jag var ju lite skeptisk angående "the french house" innan jag kom hit men det är perfekt!
Nära till five points, tvärs över vägen från skolan jag har mina klasser i, stora öppna ytor med soffor. Egen tvättmaskin och torktumlare per "lägenhet" så på 4 personer.

Överlag verkar det kanon här, det är fint folk är otroligt trevliga och lätta att prata med och skolan ska vara bra. Men här får det räcka för den här gången :P

Förresten här är min adress om ni vill skicka något ;)
Jessica Magnusson
USC Student Box 86628
1400 Greene St.
Columbia, SC 29225-0112

Now I'm here and almost installed in my room, I didn't have time to unpack yesterdat. To much things were going on, that was good because then i didn't have time to get tired :P We got our computer log on and our carolina card so now we're proper students, and then we moved into our rooms. (we had a lot of problems with that since we don't have keys in our house but are supposed to use our carolina cards together with a pin, and we still have problems. Emma that lives across the hall had to sleep here last night). We also made a trip to walmart, it was huuuuge!

We had dinner at a mexican restaurant and then ended up visiting some bars in five point which is not far from here, walking distance from our house.
And I was a bit skeptical about living in "the french house" before coming here, but it's perfect!
Close to five points, just across the street from the business building, open spaces with couches, a laundry machine and dryer just for the 4 of us.

it seems really good here in general, it looks nice and people are super friendly and easy to talk to and the school seems good.
But this has to be it for this time.

Oh here's my adress:
Jessica Martina Magnusson
USC Student Box 86628
1400 Greene St.
Columbia, SC 29225-0112


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0