Tror inte på beroenden

Jag har funderat på det här med beroenden och folk som försöker sluta hit och dit och folk som pratar om att sluta men det går ju minsann inte för de är ju faktiskt beroende...

Jag har kommit fram till att jag inte tror på beroenden, eller alltså inte i den mån att det är omöjligt att sluta iallafall. Jag vet också att det finns vetenskapliga studier på att vissa ämnen är beroendeframkallande. Det tänker jag inte argumentera emot.

Men vill man verkligen sluta så är det klart som fan att man kan sluta men det handlar om vilja. Hur kommer det sig annars att en del människor helt plötsligt bestämmer sig för att sluta en dag och håller det sen i resten av sina liv oavsett hur länge de hållt på innan.

Stå inte där och säg till mig att du vill sluta men inte kan, kan du inte vill du inte. Vill du men vet inte om du har självkontroll nog ta hjälp då.

Jag tycker inte synd om folk med beroende, man har själv satt sig i den sitsen och man kan själv ta sig ur den.
Har någon om er någon åsikt om beroenden?


                                                                                             With love ♥

Kommentarer
Postat av: jis

Du framstår som väldigt okunnig och i princip skulle man kunna säga att du spottar alla missbrukare i ansiktet. Tror du att alkoholister VILL dricka.. ?! Missbrukare mår dåligt, dom dövar sin ångest med hjälp av alkohol eller droger.



Det handlar inte om vilja rätt upp och ner om du är sjuk. Jag vet inte om du skriver det här för att framstå som smart på något sätt, tyvärr framstår du snarare som tvärtom.



Jag har mycket kunskap om missbruk, om hur det är att vara anhörig men även kunskap från studier inom området. Det retar mig att du sitter och häver ur sig något otroligt ogenomtänkt och sedan gör reklam för dig själv hos olika bloggar. Ren idioti..



Och ja, självklart får du ha dina åsikter, men det du skriver nu är påståenden! Väldigt felaktiga sådana!

2011-03-29 @ 13:11:29
URL: http://johannamansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0