Idag ska man rösta

Ja och här sitter jag och är inte övertygad. Dock kommer det bli rött. Jag har kommit fram till att som student så påverkar inte moderaternas politik mig speciellt. Så jag röstar med hjärtat, jag tycker att alla människor ska behandlas värdigt. Sen visst moderaternas jobbpolitik har minskad andelen förtidspensionerade och sjukskrivna men till vilken kostnad?

Dom som verkligen är sjuka då?
Nee

Sen tycker jag att det är bra att man vill satsa stenhårt på hyreslägenheter i S.
Kommunalt tycker jag det är sjukt fånigt att M vill flytta järnvägen.

Jag tycker det känns fel när Reinfeldt står och säger att eftersom sverige redan är bland de bästa på miljöarbete så behöver vi inte kämpa lika hårt på hemmaplan, det är bättre att skänka några ören till ett u-land så att de kan göra miljöarbete än att satsa massa pengar här hemma.
Jag vill inte stå för det, man kan vara bäst utan att vara bra.
Att starta nya kärnkraftverk känns väl inte heller som något att hurra över?

jaa nu ska jag inte tråka ut er längre, jag tror det blir S, men jobbigt med landsting och kommunval för jag har så dålig koll på exakt vad partierna vill där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0