Angående en kommentar

"Postat av: E
Men nu är det ju faktiskt så att vi lever i en demokrati, och det är folkets röst som räknas, dvs. att SD ska in i riksdagen. Jag avskyr SD, men jag tycker det är fel att prata om demokrati när de är demokratiskt valda av 300.000 personer i Sverige. SÅ DET SÅ! ;)"

Nu vill jag bara backa bandet lite (eftersom du va anonym kan jag inte nå dig annat än såhär) jag har inte nämnt en stavelse om att de inte ska få vara med i riksdagen. Nej jag uttryckte helt enkelt min åsikt om att folk som röstat på SD borde skämmas över sig själva, jag skäms iallafall åt dom.

För som du säger så bor vi i en demokrati och där måste alla få uttrycka en åsikt. Det fina i kråksången är dock att jag inte överhuvudtaget måste respektera vad dom säger. Så jag får kritisera SD precis hur mycket som helst utan att jag kränker deras demokratiska rättigheter och jag behöver inte heller respekteras att folk röstar på dem, bara jag tillåter dem att göra det. och vad jag vet har jag inte tvingat någon att inte rösta på dem.

Och fel att prata om demokrati? Jag skrev ju bara att valet är det mest demokratiska vi har i vårt land och då tycker jag att det rimmar illa att folk röstar på det enda odemokratiska parti vi har. Ett parti som inte vill att alla ska räknas lika.

"SÅ DET SÅ"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0