Äckliga tjejer

Jag satt nyss och kollade på Robinson och jag blir så irriterad på veronica. Inte bara henne utan tjejer som tänker som henne.

Hon satt och irriterade sig på att Sanna sagt att hon var en kvinna och ville vara en kvinna och ville ha en manlig man i huset. Då börjar Veronica skrika om könsroller och att sanna bara gör sig till för pojkarna och självständighet och blablabla.

Jag blir så jävla trött på det där. De enda tjejerna (alla regler har nåt undantag) som tycker att det är så jävla viktigt att aldrig någonsin behöva förlita sig på en man eller behöva en man ibland är riktigt fula tjejer.

Förlåt men det är faktiskt så.

Ja är kvinna, ja vill bete mig som en kvinna. Jag vill ha en manlig man sen och jag känner mig inte som en sämre människa, eller som en sämre kvinna bara för det.

Släpp hela den här könsdiskussionen någon gång... Man är som man är oavsett om man är man eller kvinna eller en mer "feminim" man eller en mer "manlig" kvinna. Jag förstår inte ens varför det ska vara så upprörande att en kvinna vill kunna bete sig "kvinnligt"...

Dom gör ju själva kvinnorna en otjänst genom att klanka ner på kvinnliga kvinnor, vem säger att det är en negativ sak att vara kvinna?


Kommentarer
Postat av: madde

håller fullständigt med tidigare talare/skrivare.... har du sett att jag börjat mobilblogga... hihi

2010-01-11 @ 15:35:33
URL: http://maddesessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0