Högertrafik i sverige?

Hmm jag vet inte jag kanske är ute och cyklar? Men har vi inte högertrafik i sverige och vi kör om på vänstersidan?

Idag när jag cyklade hem på skolan cyklade jag på cykelvägen, ganska så i mitten (vilket är dumt jag vet, men jag tänkte mig inte för). Då hör jag hur det plingar bakom mig, självklart flyttar jag mig då mot den högra sidan av cykelbanan. Det är ju det naturligaste att göra?

Men då är jag skitnära att svänga in i farbror som plingat som kommer med värsta farten på högersidan... Jävla pucko

Lite senare på vägen mötte jag en dam (ganska gammal, vuxen och lite till så att säga) som har en cykelhjälm, tumme upp, som är oknäppt. WTF?!
Vad har man då en cykelhjälm för??


Kommentarer
Postat av: K

Men då använder hon ju hjälmen, även om din inte hjälper så mycket ...haha ;)

2009-09-02 @ 21:46:54
URL: http://kyshtomat.blogg.se/
Postat av: Annapanna

JÄVLA PUCKON!!! jag tror att minst halva stan inte har fattat det där, gissa om jag (som är en mycket flitig användare av cykelvägarna) har varit lite irriterad i sommar!!!

2009-09-03 @ 12:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0