Vet inte om jag vågar sova

japp jag är lite paranoid. jag gillar inte att vara själv hemma och jag hatar att gå/cykla hem på kvällar/nätter.

Nyss cyklade jag hem från ellen i mörket, dösnabbt på en alldeles för hög växel eftersom cykeln vägrade växla som den skulle. (det tar kanske 3 minuter)
Kommer fram kokhet (påklädd som michelingubben) och helt slut.

Första jobbiga hemma är att gå in genom dörren som leder till rummet i källaren där cyklarna står. Det är så mörkt där och gott om plats för någon att stå på....

Sedan är min källare i sig läskig så det räcker. (speciellt med halloween häxan elin med vänner byggde ihop som hon vägrat ta ner än för att "hon inte vill vara den som dödar den")

Sedan kommer jag äntligen upp i hallen, på vår ytterdörr är det ett fönster. Frostat typ så man ser inte in helt men iallafall silhuetter. Så när jag tänder lampan så att jag inte längre ser ut låter det precis som att någon går utanför.

Släckte snabbt som fan men ser ju självklart inget.
Men ändå.

Någon som vill köpa min livliga fantasi? Det är rea....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0