Är upprörd

Jag måste byta p-piller sort.
Och jag är otroligt nöjd med dom jag har nu. Tydligen så är kombinerade p-piller inget att rekomendera om nån i familjen haft blodpropp i en relativt ung ålder.

Dett upplyste de Elin om igår när hon skulle skaffa p-piller. Så idag fick jag rina till barnmorskan och fråga om jag borde byta, efter mkt om och men så kom hon fram till att ja.

Hur svårt kan det va att säga ja? Jag skiter i hennes "jaaa det ökar ju risken iallafall" och liknande luddiga svar på frågan "är det farligt för mig att äta neovletta?" Frågan "tycker ni att jag ska byta" fick lika luddiga svar...

Men tillsist kom hon fram till att jag borde nog prova mini p-piller igen iallafall.
Så den 10 december blir det att sätta in en p-stav igen...

Jobbigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0