Mina pengar är mina och bara mina...

...liksom dina pengar bara är dina.
Som jag skrev tidigare har min morbrors pappa dött. Idag var den som hjälpte honom med hans ekonomi här för att gå igenom hans tillgångar och skulder. (han hade iallafall tidigare problem med alkohol)

de fick veta att han hade typ 6000 på sparonto 6000 kvar av pensionen och en pension till som skulle komma.
(detta efter att ha haft en skuld på flera tusen jag kommer inte ihåh siffran men tiotal pratar vi iallafall för bara ett par år sedan)

Då klagar mormor på att "han var ju ingen sparsam människa"
Vafan?!

Vad ger henne rätt att bestämma vad han skulle göra med sina pengar? Visst det är sjukt sorgligt att han supt bort sina pengar, men det är ju ändå hans pengar.

jag vill inte heller sitta och snåla och spara, vafan. Jag vill ha mina pengar nu och leva för dom, göra vad som faller mig in. Inte vad man borde göra eller vad nån annan tycker att jag ska göra med dom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Livet, lyckan, kärlek, vackra ord, härlig klang

Det är en buss, trångt, dålig luft, smärtande plats

Mitt i det, hörs skratt, glada röster, resans dans

Vackert och glatt, som ett läkande bubbelbad



Livet har hemliga stunder, gömda som en lite sak

Lyckan är så himla lätt, hitta den och tar den fram

Jag satt kvar, så lätt, en buss, en resa, så mycket skratt

Omvandla tråkighet till romans, vanligt vatten till champagne



Inte solen, inte glamour eller dans, bara skratt, livets salt

Ett skratt, hjärtats ord för kärleks hand, strömmar ut så starkt

Tiden ändras så snabbt, timmar blir en sekund, så sant

Hjärtat målar varje dag, med ett leende, lyckans nyans



Verklighet börjar nu och här, nästa steg, lyckan är

Hur det blir, hur det är, denna känsla, när du ler

Rädslan är, vacker bubbla i en evighet, men inte det

Man vill ju röra vid kärleks hand andas lyckan överallt.



Det är precis vad vi gör, förvandlar buss till romans

Det är just det, tråkighet gör vi nog till evighet

Det är just det, hjärtats väg, visa glädje, vill du le

Det är just det, ditt skratt, och din hand, livets chans

2009-07-16 @ 17:54:30
URL: http://kokolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0