busschaufförer

Är inte egentligen busschaufförer ganska speciella människor? Visst, vissa är jättetrevliga och helt normala och verkar ta sitt jobb på allvar men långt ifrån alla.

Nästan alltid så är de ju sura och nåde den som är lite sen så att bussen måste vänta i typ 10 sekunder! Sedan har de ingen koll på priserna, eller snarare vid vilken ålder man tillhör vilken kategori. Visst hade inte varit så svårt för mig som "kund" att hålla reda på vad jag ska betala men om jag nu inte vet det borde väl ändå de kunna det?

Har hänt mig flera ggr, senast idag att de inte vet om jag är barn,ungdom eller vuxen eller vad jag ska betala och då bara sagt vuxen.. Men nu vet jag. Jag är ungdom och är det tills jag blir 20.

Sedan finns det de som kör som biltjuvar också, även om bussen inte ens är sen. Hallå det står massa människor i bussen! Hur svårt kan det va att sakta ner i rondeller och svängar och att inte tvärbromsa när den ska stanna?

Jag trodde busschaufför va ett serviceyrke men jag antar att jag har fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0