Busschaufför, ett serviceyrke?

Jag har alltid trott att chaufförer inräknas i serviceyrket. För mig arbetar man med service om man jobbar med andra människor och utför någon slags tjänst åt dem. Vilket man ju gör som busschaufför.

Men busschaufförerna själva upplever tydligen inte att de jobbar inom servicebranschen... Jag menar hur ofta träffar man på en glad eller trevlig busschaufför? Väldigt sällan måste jag säga.

Senast idag träffade jag en busschaufför som inte bara var stressad/otrevlig utan dessutom dryg.

Eftersom de har nya maskiner som biljetten kommer upp ur och jag nästan alltid åker med busskort så var det första gången jag skulle dra loss biljetten ur den (och till saken hör att det inte bara är jag som tyckte att det var svårt utan flera andra har sagt det också)
Jag fick inte loss den och eftersom jag inte ville dra eftersom jag inte ville att något skulle bli lustigt frågade jag åt vilket håll tanken var att man skulle dra.

Det enda han svarar då är "jag brukar göra det åt det här hållet" och så drar han av den. Med en riktigt dryg och överlägsen attityd. Så nästa gång ska jag nog bara dra och hoppas att något går sönder.

Detta är bara ett exempel, jag hade kunnat fortsätta i en evighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0