helt plötsligt var man pollenallergisk?

I flera år har jag vid den här tiden på året (runt skolstartsveckan) fått massa kli i ögonen och legat och kliat hela nätterna så att jag vissa mornar (överanvändning nu när jag kan stava det) vaknar upp och tror att jag bara har ett öga...

Inatt började det lite smått så jag tog äntligen tag i saken och ringde vårdcentralen och bad om att få göra ett allergitest. Den vänliga damen svarar då att ne det gör de inte längre. Hon tipsade bara om lite ögondroppar och allergimedeciner jag skulle prova för antagligen var det pollen. Funkade det inte skulle jag höra av mig.

Hon sa även att "ja jag borde ju kunna vilket slags pollen det är nu men det gör jag faktiskt inte haha"

Men hallå?! jag vill väl inte bara ha pollenallergi sådär? jag vill göra ett test, få det svart på vitt och veta vilket pollen jag är allergisk mot.

Vart är världen påväg?

(fick veta av mamma att det är gräs den här tiden på året senare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0