ge blod

Lite då och då kommer röda korset hit till campus med en ge blod buss där man kan gå förbi och lämna blod om man känner för det, idag var vi erbjudna 5 extra poäng i en klass om vi gjorde det. Så vem vill inte ha gratispoäng?, speciellt eftersom bussen idag är precis utanför mitt hus
Så jag gick in och frågade om det var ett problem att jag är från Sverige och det skulle det inte vara. men joho då, efter att ha svarat på massa frågor talade datorn om att de inte kunde acceptera mig eftersom jag bott i sverige. Pågrund av creutzfield - jakobs sjukdom som man tydligen kan få av galna kosjukan...
Nehe ne, tack för det :P

The bred cross is on campus every once in a while with buses where you can donate blood if you feel like it and one of our teachers offered 5 extra credit points to us if we did it today. And who doesn't wanna get free points?, especially since the bus were located right outside my house today.
So I went inside and asked if it would be a problem that I'm from Sweden and they said no. But after answering tons of questions the computer told them I couldn't be allowed to donate since I'm from sweden. Because of creutzfield - jakob's disease which you apparently can get from the mad cow disease....
Well thanks :P

Kommentarer
Postat av: mamma

Då blir det att plugga istället :)

2012-03-25 @ 17:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0