Klättra över ett tåg

Idag hade jag en helt ny upplevelse här borta i amerikat, jag behövde klättra över ett tåg för att komma till min lektion. det går en järnväg runt här som det lite då och då åker suuuuuperlånga godståg på. Idag hade ett sådant bestämt sig för att stanna, rakt över vägen som leder till min psykologilektion.
Jag såg hur andra drog sig upp och promenerade över för att sen hoppa ner på andra sidan mer eller mindre säkert men jag kände mig lite osäker måste jag säga. Vad om tåget skulle börja åka mitt i allt? jag ville inte finna mig själv stående på ett åkande tåg även om de åker ruskigt långsamt. Så jag närmade mig försiktigt och tittade mig omkring och framme vid loket står tågchauffören och viftar åt mig att jag visst ska gå över.

Så ja, nu har jag klättrar äver tåg också...

I had a completely new experience here in the states today, I had to climb a train to get to class. There's some railway going around here with suuuuperlong trains passing by every once in a while. And one of them had decided to stop so that it blocked the complete street leading down to my psychology class.
I could see other people climbing up, walking over and jumping down on the other side. More or less safe :P But I must say I felt a bit unsecure about the whole thing. What if the train would start running again when I was on it? I didn't really wanted to be there then even if the trains here runs really slow. So I aproached it carefully and was looking around to find out what to do and the traindriver waves at me to cross.

So yeah, I have climbed a train now...

Kommentarer
Postat av: Sofie

Sedär en erfarenhet rikare:) dock låter de som en lite väl farlig hobby! Ta de lugnt o klättra snabbt ;)

2012-02-05 @ 11:01:49
URL: http://nykis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0