Halva tiden

Jag kom hit den 8 juli och jag åker hem den 8 november. Det betyder att den 8 september hade halva tiden gått här, idag är det den 14e. Hur snabbt har inte det gått då? Sjukt snabbt. Det är en konstig känsla för det känns som att jag har varit här alltid men samtidigt känns det som att jag precis kommit hit.
Skolan är snart slut också vi är inne på vecka 8, vecka 12 är sista veckan med föreläsningar och sedan väntar min sista tenta. Just nu har jag hur mycket som helst att göra. Mitttermins tenta på fredag, redovisning på fredag, grupparbete nästa onsdag och en marketing assignment nästa fredag. Och nästa vecka är Sanna här så då vill jag inte plugga för mycket.

Men halva tiden har gått och vissa dagar känns det skönt att få komma hem, till mina vänner där hemma, min familj, mitt rum, slippa kontantkort, slippa myror på rummet.... och vissa dagar känns det som att jag kan stanna här för alltid :P

I arrived in darwin the 8th of july and I leave 8 of november so half time would have been 8th of september and today is the 14th. That has been so quick! It's a weird feeling because it feels like I've been here forever but at the same time like I just arrived.
The school ends soon to, we are now in week 8 and the lectures ends in week 12 and I only have one final exam after that. I have to much things to do at the moment. Midterm on friday, presentation on friday, groupassignment next wednesday, marketing assignment next friday. But I don't wanna study to much next week since sanna is here then.

But half time up here, some days I wanna go home to my friends back home, my family, my room, don't have to have a pre-paid phone and internet, don't have ants inside my room.... And some days I feel like I could stay here forever :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0