Vårdcentraler och glasdörrar...

Ja imorse skulle jag ta tag i saken och boka in vaccinationstid för att ta twinrix, mot hepatit a och b. Känns som att det kan vara ganska vettigt om man ska spendera fyra månader i Australien, speccielt eftersom jag redan funderat på att göra det sen innan, så jag ringer upp vårdcentralen och säger att jag ska spendera 4 månader i australien och vill vaccinera mig med twinrix.

Då meddelar hon i telefonen mig att det är infektionskliniken jag ska vända mig till när jag ska vara borta i över fyra månader för att de kanske vill göra nåt bredare skydd typ.

Så då ringer jag dit istället och förklarar samma sak igen och frågar om det är nåt mer jag borde vaccinera mig mot. "Ne inte om dom inte kräver det" och det har jag ju inte fått någon information om än iallafall. Så då får jag veta av henne att det minsann visst är vårdcentralen jag ska vända mig till.

Så tredje gången gillt, samtal till vårdcentralen igen och den här gången får jag boka in en vaccinationstid, så nästa onsdag sitter jag där och får min första dos.

Tur att det är så smidigt med sjukvård...



Den roligaste händelsen på dagen var iallafall när jag och Sofie i pausen skulle gå till fiket i biblioteket eftersom jag va sugen på något och vi ska gå igenom svängdörrarna (det heter inte så väl när det är sånna man går runt i? Rondelldörrar :P haha) men eftersom det är sent har de stängt igen öppningen med glasdörrar så man kan gå runtrunt men inte ut. Problemet är bara att precis när jag ska gå ut vänder jag mig bak mot Sofie för att kolla hur hon reagerar när jag meddelar att man äter krokodilburgare dit jag ska och går rakt in i rutan så att jag studsar tillbaka XD

Ja jösses, Sofie vek sig av skratt och jag skrattade så jag grät... Men det bjuder jag på :P

Kommentarer
Postat av: ellen

Haha låter sjukt bra! kan du inte kolla åt mig också när du väl är där, blir säkert mycket smidigare då:P



låter som om ni har roligt hemma:) här har vi en vattenläcka i badrummet så vi har två duschar just nu hahah sjukt roligt när carina gick in i badrummet (nyvaken) och utroppar "what the fuck"!



2011-01-24 @ 23:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0