Google

Har spenderat de senaste dagarna med att googla darwin och australien och främst då farliga djur. nee det kanske inte är så smart eftersom det finns hur många olika livsfarliga djurt som helst och jag ska till den värsta delen typ.

Ett tag hade jag riktig ångest över saltvattenskrokodilerna som "är den största arten och en av två sorter som anfaller människor oprovocerat" eftersom det tydligen kryllar av dem i Darwin. Men det känns mycket bättre nu när jag fått reda på att det är en myt att man inte kan springa ifrån dem, de stora är tydligen grymt osmidiga på land och de små springer typ 17 km/h men tröttnar ganska snabbt cirkus 50 m.

Så nu återstår bara, spindlar, ormar, jätte myggor (?), mördarmyror, box jelly fish, hajar och skorpioner typ. I feel safe. Sen har jag även läst att australienska män är macho så jag lär ju iallafall hitta någon som räddar mig när jag har oinbjudna besök på mitt rum :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0