vad är det för fel på mig?

jag måste ha dragit en nitlott i genlotteriet när jag skulle bli till. Så typiskt mig... Som min syster utryckte det, jag är en mutation. För varje gång det är nåt fel på mig (fysiskt :P) så står läkaren eller vem det nu är och en kollega som blivit rådfrågad och säger "ååh eeh vad konstigt, undra vad det kan va?"

Det känns jättetryggt! hallå vadå konstigt? Så får man väl inte säga till sin patient.

Senast hände det igår när jag va på mitt återbesök hos optikern. Då stod dom två stycken och tittade på den gråa fläcken och bläddrade i någon bok och hmmade och jämförde med boken. men icke. De hade ingen aning om vad det är. Då börjar de använda ord som "konstigt". Den ena säger väldigt betryggande att "nee men vad konstigt, jag har jobbat med linser sen 88 och aldrig sett något sånt här."

tackar...

Så dom skrev en remiss till ögondoktorn iallafall så jag ska få en hemskickad. "spännande"


Kommentarer
Postat av: Sofie

men herre gud eller?.. Läkare jag säger då det!!

2010-09-10 @ 12:54:44
URL: http://nykis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0