Konsten att överdriva

Fick svar på tal om mitt inlägg om den anonyma kommentaren, som va från en Ann?

"Var ska vi då dra gränsen för "vedertaget hyfs"
Sitta rak i ryggen, titta rakt fram och endast svara på direkt tilltal?
Vad blir nästa steg? Enhetlig klädsel för att inte någon ska störas?
På förhand godkända samtalsämnen?
Vad kallas ett sådant samhälle och är det dit du vill?"

Och jag kan känna att det är ganska mycket att ta det jag skrivit och ta det ett steg längre. Folk får jättegärna se olika ut och de behöver defintivt inte sitta och se söta och propra ut. Men jag åker inte buss för att behöva stå ut med någon annans mobilmusik som spelas med kass kvalitet från en mobltelefon och jag förstår inte varför man halvt ska ha sex på bussätet, det kan väl ändå vänta tills man inte tvingar på alla andra det?

Att dricka alkohol på bussen tror jag faktiskt inte ens bussbolaget tycker är ok, så den regeln är inte min. Men fulla människor som dricker på bussen och som dessutom spiller eller sprider alkoholdoft överallt är inte min favoritgrej när jag åker buss.

Och vad är grejen med att tro att man behöver prata så mycket högre i mobil bara för att man sitter på en buss? den i andra änden blir ju inte hörselskadad helt plötsligt för att jag sitter på bussen.

Sedan tycker jag att det är viktigt att förstå att jag delvis skrev på skämt, inte helt men delvis.

Sedan känner jag att man behöver ju inte överdriva det ja skrev till att blanda in enhetliga klädsen, godkända samtalsämnen osv.. Sedan att du kanske också överdrev är en annan sak.
Ett sådant samhälle skulle jag kalla fruktansvärt tråkigt och absolut ingenting jag strävar efter. Bara lite vedertaget hyfs. Vilket jag tycker är att man låter bli att tvinga på andra sådant som man själv nog ofta inser inte är så populärt.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ärligt vad är det för människor som kommenterar dina inlägg. Haha. Jag skrattar ju! Jissös. Kan man inte få ha sina egna åsikter eller. Jag förstår precis dina buss problem haha. Därför jag försöker hålla mig till cyklen så mycket osm möjligt! haha

2010-03-20 @ 18:14:33
URL: http://nykis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0