Denna omtalade väska...

Jag pratar alltså om Sahlins väska. Jag förstår inte ens varför det blivit en diskussion. Hon fyllde 50år och fick en väska av sin vän.

Men enligt vissa så borde hon inte ha tagit emot den eftersom hon ju faktiskt är partiledare för socialdemokraterna och hon ska alltså stå för att minska klyftorna mellan sammhällsklasser/människor. Okej?

Så man måste välja vilka presenter man ska acceptera eller inte bara för att man är socialdemokrat? Eller va?
Finns det verkligen någon som är tillräckligt naiv för att tro att politiker inte tjänar ganska mycket mer pengar än vad en vanlig medelklasssvensson gör?

Att hon då inte ska kunna ha en dyr väska (som hon dessutom fått) eftersom hon då visar att hon har pengar låter väl ganska ologiskt?
Jag förstår inte vart skon klämmer?
Är det den vanliga hederliga avundsjukan som slått till?

Jag hade väldigt gärna också ägt en Louis vuitton väska, är jag då helt plötsligt för att vi ska hålla på klassskillnaderna i samhället?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0