pinsamt...

Usch idag var en jobbig dag.. :P

Jag kom hem från jobbet, in på datorn för att kolla banken, telefonnummer till synsam och så skulle jag hinna ringa michaela eftersom mina mary kay produkter hade kommit....

Synsam hade inte hunnit fixa min lins än, michaela sa att hon var sjuk och skulle åka till thailand imorgon. Så ville jag ha produkterna fick jag komma och hämta dom. Jag svängde förbi där och hämtade mina och annas grejer, förbi racketcentrum och lämnade annas grejer till henne och så till ikea för att köpa min älskade tavla.

Jag stressar in på ikea halvspringer genom hela undervåningen hittar tavlan som är enooorm, lyckas få med den till kassan, självscanning. snabbt och smidigt... Men jag hittar inte streckkoden... Stressigt stressigt, tillslut hittar jag den gömd under plasten. Ut till bilen, har den lilla renault clion.... Shit

Stor tavla, liten bil... Öppnar bagageluckan och ger upp direkt... Öppnar dörren fäller fram sätet och försöker få in den på bredden. inte en chans... Står och funderar hoppas att ingen ser mig...

Ringer till pappa fem över tre och frågar när han slutar jobba, tio i fyra ska jag åka härifrån säger han...
Kvart i fyra ska jag vara på badet för att träna med jonna, ombytt och klar...

Han frågar om jag fällt ner sätena i bilen, "vilka säten? va? hur?"
Så ska han försöka förklara det för mig när jag försöker sträcka mig in i och hitta/nå knapparna man skulle trycka på, mobil i ena handen, antagligen halva rumpan blottad för omvärlden och en tavla nästan lika stor som bilen lutat mot ena bilsidan.

Jag lyckas fälla ner sätena och provar igen, icke. Det sitter en grå "hyllgrej" ivägen. Får en guide om hur den fungerar när man ska plocka bort den. Börjar känna mig lite stressad, irriterad och skäms så hinner inte fundera över att det ligger typ 5 par gosedjur på den så gosedjuren far åt alla håll. Då går iallafall tavlan in preciiiiiis...

Fram för att fälla bak förarsätet. Helvete
Det går att fälla tillbaka men inte att skjuta tillbaka det minsta... Så hela hemvägen fick jag sitta med knäna ända upp under hakan, bokstavligt talat typ.. fick lyfta in benet för att få in det tll gasen....

Men hem kom jag iallafall och hann i tid till träningen också :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0