glasögon :O

idag så vaknade jag och allt var precis som vanligt (förutom att det var snö ute! fast som tur är är den borta nu... men iaf) och jag stoppade i mina linser i ögonen...

Sedan la jag mig på sängen igen typ 5 minuter innan jag skulle iväg å slita på jobbet. När jag steg upp skavde min högra lins extra mkt men jag tänkte att det skulle fixa till sig i bilen. men inte då..
Det blev snarare värre...

Så på jobbet bestämmer jag mig för att ta ur den och sätta tillbaka den i hopp om att det skulle kännas bättre...
Men den jävla bajslinsen hade en hyfsat stor spricka i sig när jag tog ut den! inte konstigt att det skavde.
men inte fan kunde jag ju jobba med en lins i, särskilt inte som jag ahr färgade linser så att jag nu gick runt med ett mörkblått och ett grön/blått/grått öga. Så jag försökte stoppa in den igen i hopp om att den skulle sätta sig som innan så fick jag väl stå ut med skavet.

Men den vägrade, i protest gick den sönder ännu mera så det var bara att kasta....

Jag fick åka hem och sätta på mig mina glasögon. Så jag ahr haft glasögon hela dagen idag, känns ruskigt ovant och obekvämt....

Sjukt läskigt att köra bil med ett seende öga. Svårt med avståndsbedömnningen och så...

men jag lever ju iallafall :P

Kommentarer
Postat av: Tommy

Linser som går sönder är det sämsta! Och det lyckas alltid hända när man är inne på sitt sista par också... :O

2009-03-11 @ 15:47:11
Postat av: Nenna

synd att gustav är i honduras...han hade uppskattat jessica i glasögon..

2009-03-15 @ 05:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0