Vattens kokpunkt

Jag vill bara tala om att min syster som fyller 18 år iår inte vet att vatten kokar vid 100 grader. Eller inte vet är orättvist att säga för hon visste faktiskt, men hon var inte säker.

Hon skulle nämligen göra te imorse och eftersom vi av någon anledning inte har någon vattenkokare kokade hon vattnet på spisen. Då konstaterade hon att det stod att vattnet skulle vara 100 grader på tepåsen och så sa hon nåt om att "när är det? när det kokar?" eller något liknande...

Först trodde jag att hon skojade men det gjrode hon inte...

Kommentarer
Postat av: Evelina

hehe vad roligt :)

Min syster är lite så också. Men smart är hon nog ändå, för hon gick naturprogrammet på gymnasiet..



Ha det gott

2009-01-18 @ 15:39:57
URL: http://gurko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0