Folk är inte så smarta..

jag sitter och tittar på "are you smarter than a fifth grader?"
Jag tycker ofta att det är svårt jag också, det är saker som man gjorde för alldeles för längesen och så är det frågor om USA som man inte fått lära sig i skolan här och så. Men ibland undrar man hur folk tänker.

Som alldeles nyss när en man fick frågan vad summan av talen 11,5 och negativa 14. Då tyckte han att det va svårt!! Han räknade lustigt och krångligt och kom till sluta fram till -2,5. grattis liksom...
Hur svårt är det?

Då sa min pappa som är lärare i matte på högstadiet att negativa tal tydligen är svårt för många. men wtf liksom?
14-11,5 och sen sätt ett minus framför svaret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0