antastad på bussen

Jag har ingen mp3, jag lyssnar på musik på mobilen. (Vad är grejen med att gå runt med både och liksom?) Men nu är ju mobilen på lagning och uttaget på lånemobilen är inte likadant som på min mobil = inget headset = ingen musik på bussen.

När jag åker buss utan musik känner jag mig naken, utlämnad, smutsig, antastad och våldtagen.
det finns så mycket jobbiga människor man helst hade velat slippa "beblanda" sig med.
Man blir utsatt för barn som skriker, folk som misshandlar det svenska språket (nej jag pratar inte om invandrare utan om svenskar som inte kan hur man böjer ord rätt eller när man använder vilken form av ordet), fjortisar som fnittrar och för högljudda samtal ingen tycker är intressanta samtidigt som de spelar musik från sin mobil, folk som blåser bubblor och smäller dom och så de som sitter och skickar sms med någon och inte stänger av ljudet fast de skickar massa sms hela tiden!

Usch jag föredrar min egen värld på bussen.

Sedan kan man iofs få höra mkt roligt också om man sitter och lyssnar, det finns ju för och nackdelar med allt. Jag gillar att skratta åt folk men i det här fallet väger inte fördelarna upp nackdelarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0